Nie wyrażam zgody na kopiowanie moich zdjęć i kursów , chroni je prawo autorskie w/g prawa obowiązującego w Polsce.Taka informacja jest na tym blogu.
Zanim to zrobisz :
Spytaj o zgodę na ich udostępnienie.

Osoby z poza granic Polski : wstawiając kursy na stronach i portalach proszone są o szanowanie mojej pracy i dodanie linka do mojego bloga ,źródła zdjęć!!

sobota, 12 maja 2012

Notesik cz I

Tak jak obiecałam ,zrobiłam Wam dziś kursik na notesik.
Ciężko było , od rana sporo miałam pracy i moja ręka odmówiła posłuszeństwa. Ale zrobiłam fotki dla Was.
Kursik ma dwie części I jest do momentu sklejenia, druga, po wyschnięciu - wykończenie , będzie jutro:)
Notesik na noc zostawiłam do schnięcia. Po skończonym kursiku umieszczę go w zakładce kurs krok po kroku, aby był łatwy w znalezieniu:))
Notesik ma wymiar 7x5 cm, ale od Was zależy jaki zrobicie, ten  jest większy , ja robię przeważnie te mniejsze połowa tych, ale mi było lepiej teraz zrobić Wam kurs na większy abyście widzieli co robię:)
Więc zaczynamy:
Do pracy przy moim notesiku , który ja zaplanowałam sobie zrobić potrzebujemy:
1.nożyczki
2.Klej mój ukochany;)) od roku go stosuję , jest suuuper: firma Dragon klej polimerowy,uniwersalny
3. linijka
4.ołówek
5. tasiemki i wstążki
6. tektura
7.papier ozdobny lub materiał , w zależności co macie w domu, zasada ta sama wykonania
8. maszyna do szycia lub igła z nitką
9.Brelok lub zamiast breloka wstążka
10. coś do spięcia notesu po sklejeniu: może być spinacz do bielizny ja mam specjalne spinacze
11. może a nie musi być, ale ułatwia nam pracę taśma dwustronna klejąca, ja mam 6mm , jak chcesz przykleić coś szybko najlepszy sposób!!jak nie masz jej w domu zostaje klej
12 dodatki: guziki, ćwieki itp co masz w domu, mąż zdziwi się jak przy zapinaniu koszuli zabraknie mu guzika:)) ja w tym modelu nie wykorzystuję ich ale mam mały obrazek misia:)
13. zeszyt w kratkę,linie,czyste kartki do wyboru :) co znajdziecie w domu

hmm chyba wszystko,jak coś dopiszę :)))

Pierwsza czynność:

Rysujemy na kartce papieru , materiale : szablon

zaczynamy od 1cm na brzegi i wielkość środka wys. 7cm na szer.5cm odstęp 2mm i pasek wys. 7cm ,szer. 1,5cm. odstęp 2mm i znowu większy prostokąt jak na zdjęciu. Boki po 1cm nam są potrzebne do zagięcia.

Druga czynność :
wycinamy z tektury dwa prostokąty: 7cmx5cm oraz pasek 7cm x 1,5 cm

Trzecia czynność:
naklejamy tekturowe elementy na nasz szablon
wzdłuż linii między większymi prostokątami wycinamy przerwy aby łatwo skleić całość.

Czwarta czynność:
klejenie , używamy taśmy dwustronnej lub kleju i sklejamy wystające boki:) zakładki

 od zewnątrz:
mamy bazę , na której będziemy pracować:)
Ja przykleiłam kartkę, tą samą metodą kleimy materiał.

Piąta czynność:
z zeszytu w kratkę wyjęłam środek ,widzicie zgięcie?? to środek łączenie zeszytu. Prostokąt ma wymiary : 
10cm x 7cm, sporo takich kartek potrzebujemy.
 Ja zszywam po kilka kartek maszyną do szycia, ale jak nie macie jej w domu, igła i nitka się przyda:) i tak jak zszywkami łączcie kartki nitką , aby się nie rozsypały.
 Ciężko mi jest powiedzieć ile takich elementów trzeba złączyć aaaaaaaaa pamiętajcie nie wszystkie razem ale np. po 2-5 kartek zszywajcie:)) szerokość po złączeniu a raczej chwyceniu ma być dopasowana do tego paska co jest po środku bazy i ma 1,5 cm, na oko przymierzając sprawdzajcie.

Część szósta:
strojenie:))
Ja użyłam tasiemki i wstążek oraz taśmy dwustronnej :
 Przykleiłam wzdłuż notesika
 od spodu po kawałku
odklejamy czerwone zabezpieczenie, jak nie używasz taśmy ,klej bezpośrednio dobrym klejem,ale tak aby pod spodem wychodziły końcówki tasiemki lub wstążki

Pierwsza warstwa jest:) teraz satynowa wstążka:
i wstążki do wiązania:


mamy mocowanie teraz ozdoby:
mój misio i kokardka:)
 Etap następny to w moim notesiku brelok:
Często macie stare smycze w domu, poszukajcie może znajdziecie tego typu breloki, może być kółko:) lub sama wstążka:)))tylko pamiętajcie aby dłuższą przyczepić, aby móc przywiązać notesik.

 sklejamy
 przyklejamy po środku w wewnętrznej stronie
Etap następny to klejenie kartek :) Pamiętaj dobry klej!!!
 smarujemy ale leciutko brzegi kartek
 smarujemy pasek na notesie

 dociskamy
i na koniec łapiemy spinaczem,jakim mamy w domu.

Kochani mój notesik schnie:))) Jutro część II wykończenie :))

Mam nadzieję ,że zrozumiecie kursik a jak coś piszcie:) ja takich notesików mam jeszcze 22 do zrobienia:) więc warto spróbować nawet dla siebie. Będę robić też z materiału i z innymi dodatkami.Możecie się inspirować jak Wam się podobają,pamiętajcie że możecie wykorzystać wszystko!! na zewnętrzną stronę nawet rurki papierowe nakleić i pomalować:)) metod jest dużo:) a notesik tanim kosztem wykonacie!!

Ja dziś już padam ze zmęczenia, boli prawa dłoń i kręgosłup.Ale dotrzymałam słowa:) Buziaki i spokojnej nocki!!! pięknych,słodkich snów!!

Zakończenie notesika:)
Po wyschnięciu sklejamy środek aby ładnie wyglądał ,pierwszą kartkę do okładki

 ja użyłam taśmy dwustronnej bo jestem leń;)

 sklejamy:) i mamy gotowy notesik
kleje sprawdzone od roku przydatne przy każdej pracy:)
Moje maleństwo ma już właściciela:)

16 komentarzy:

  1. ciocia jsteś niesamowita:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No i teraz po prostu muszę taki zrobić:)Dziękuję Aniu !

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja!!! Aniu, masz super pomysły i piękne rzeczy tworzysz. Notesik bardzo mi sie spodobał - muszę koniecznie spróbować zrobić podobny:):) Pozdrawiam Cię gorąco!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny kurs! Może się skuszę...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny kurs!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu dzięki za kursik,jest świetny,ja mam w domu dużo takich kartek ze starych zeszytów dzieciaków bo zawsze żal mi je wyrzucić takie czyste,tak więc w końcu konkretnie będę mogła je wykorzystać,buziaki i czekam na drugą część.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolko Kobitek Miejskich13 maja 2012 22:10

    Rewelacja!! Kurski 1 klasa....ale się cieszę, źe wpadłam na Twój blog :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i Zapraszam częściej:))

      Usuń
    2. Teraz bede tu bardzo często , bo tu jest cudownie :)

      Usuń
  8. Rewelacja! Masz wspaniały blog. Tak sie cieszę , że go znalazłam :):):)

    OdpowiedzUsuń
  9. dziękuje bardzo za kolejny wspaniały kurs :) notes piękny :) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję serdecznie za kursik:)
    A jaki, jest ten "najlepszy" klej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słoneczko:)) poz.nr.10 zobacz ,podałam firmę Dragon pomarańczowa butelka, uniwersalny klej polimerowy. Mam go już rok , tą butlę 500ml. Jest super!!

      Usuń
  11. Dziś umieszczę fotki z wykończenia.To będą z dwa zdjęcia. Notesik jest już suchy od wczoraj,ale zabrakło mi czasu :)

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię serdecznie i dziękuje za Twój komentarz:)))